Nowy Swift korzysta z dziedzictwa poprzednich generacji auta o takiej nazwie, oferując jednak większą przyjemność z jazdy, komfort, oszczędność oraz wyższy poziom bezpieczeństwa. Warto dodać, że samochód otrzymał najnowszą elektronikę wspierającą kierowcę. Wśród systemów, które warto wymienić jest np. wspomaganie hamowania Dual Sensor Brake Support - DSBS II (II generacji). Radar pracujący na falach milimetrowych i kamera monoskopowa wykrywają pojazdy, rowery i pieszych przed pojazdem oraz pomagają łagodzić skutki zderzeń czołowych, bocznych i tych, które mogą wydarzyć się pod kątem. W razie wykrycia ryzyka kolizji system emituje ostrzeżenia (głośny dźwięk i odpowiednia ikona), aby ostrzec kierowcę. Jeśli kierowca hamuje z niewystarczającą siłą, automatycznie włączy się wspomaganie hamowania. Jeśli prawdopodobieństwo kolizji jest naprawdę wysokie, system automatycznie zahamuje awaryjnie, aby zmniejszyć siłę uderzenia i tym samym ograniczyć jego skutki.
Przy włączonym tempomacie adaptacyjnym Lane Keep Assist (LKA) pomaga w utrzymaniu auta na środku pasa ruchu. Ponadto, jeśli LKA wykryje, że inny pojazd czy przeszkoda (np. tymczasowe bariery stosowane w razie robót drogowych), znajdują się zbyt blisko, system będzie wspomagał prowadzenie, pomagając w zachowaniu odpowiedniego i bezpiecznego odstępu.
Inne systemy bezpieczeństwa w nowym Swifcie:
Cykl szkoleń dla motocyklistów na maszynach marki z Hamamatsu zaczęliśmy w drugiej połowie maja.
Dowiedz się więcejOd dwóch dni wszystko już stało się jasne - za kilka miesięcy na drogach zadebiutuje najnowsze Suzuki e VITARA.
Dowiedz się więcejWśród tegorocznych nowości z logo Suzuki na owiewkach, które debiutują podczas targów motocyklowych EICMA 2024 w Mediolanie, są m.in. modele dual sport Suzuki DR-Z4S i supermoto DR-Z4SM.
Dowiedz się więcejSuzuki Motor Corporation w Mediolanie prezentuje model „e VITARA” - pierwszy elektryczny SUV BEV (Battery Electric Vehicle) koncernu z Hamamatsu.
Dowiedz się więcej